Κυκλάδες - Νότιο Αιγαίο

«Η κυβέρνηση με τον νόμο Κεραμέως ασκεί ολομέτωπη και σφοδρή επίθεση στο Δημόσιο Σχολείο, συνεχίζοντας μια νεοφιλελεύθερη και νεοσυντηρητική πολιτική βαρβαρότητας. Το Υπουργείο Παιδείας αλλάζει αιφνιδιαστικά τα ωρολόγια προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με άκρως αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, επεμβαίνοντας βάναυσα στη ζωή και τη δουλειά χιλιάδων συναδέλφων. Έτσι οι κλάδοι των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτικών, νομικών επιστημών, καλλιτεχνικής παιδείας και αρχιτεκτόνων / πολιτικών μηχανικών ουσιαστικά και τυπικά περιορίζονται έως εξαφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πλήττονται ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και αφήνουν πλήθος συναδέλφων με ελλειμματικό μέχρι και μηδενικό ωράριο!

Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Β  και Γ τάξη του Γενικού Λυκείου και μειώνονται οι ώρες στην Ά Λυκείου. Το μάθημα της πολιτικής παιδείας γίνεται 2ωρο από 3ωρο στην Α΄ Λυκείου , ενώ εξοβελίζονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα το 2ωρο μάθημα Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία της Β Λυκείου, όπως και το 2ωρο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης ΒΑΚΕ της Β’. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα με 6 ώρες την εβδομάδα , αντικαθίσταται από τη χρονιά 2021-2022 από τα Λατινικά. Τα παραπάνω μαθήματα δε είναι συνανάθεση με τον Κλάδο ΠΕ 80 των οικονομολόγων , τον δεύτερο κλάδο που πλήττεται , αφού επιπλέον μειώνονται από 2 σε 1 οι ώρες της Οικιακής Οικονομίας στην Α΄ Γυμνασίου. Έτσι απ’ ό,τι φαίνεται αντιλαμβάνεται το Υπουργείο Παιδείας και η κ.Κεραμέως το νέο σχολείο, ένα σχολείο όπου τα παιδιά δεν χρειάζεται να μαθαίνουν και να εκπαιδεύονται ως κοινωνικά και πολιτικά όντα.

Εκτός του αποκεφαλισμού των κοινωνικών επιστημών έρχεται και η πλήρης υποβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα τα καλλιτεχνικά και η μουσική στο Γυμνάσιο.    Το πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων, όμως,  είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική), αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής,  καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Έτσι το Λύκειο απογυμνώνεται από τα “περιττά” μαθήματα και μένουν όσα χρειάζονται αποκλειστικά για την προετοιμασία των μαθητών για τις πανελλαδικές εξετάσεις, μέσω της τράπεζας  θεμάτων που θα οδηγεί στο περίφημο “εθνικό απολυτήριο. Το Λύκειο μετατρέπεται σε ένα “κάτεργο εξετάσεων” που θα επιβάλλει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες στις οικογένειες, για να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να στηρίξουν τη μόρφωση των παιδιών τους. Την ίδια στιγμή η πρόσβαση στο πανεπιστήμιο δυσκολεύει όλο και περισσότερο για τα παιδιά των λαϊκών και εργατικών οικογενειών. 

Παράλληλα ,Γυμνάσιο και Λύκειο χάνουν ακόμα περισσότερο τον διαπαιδαγωγικό τους χαρακτήρα. Τα καλλιτεχνικά μαθήματα και τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών καλλιεργούν την προσωπικότητα των μαθητών, την κοινωνική – πολιτική – κριτική τους σκέψη και αντίληψη, το αισθητικό και καλλιτεχνικό τους κριτήριο, την κοινωνική τους συνείδηση,  και μάλιστα την πιο κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας.

Εκτός όλων αυτών όμως,  με όλα τα παραπάνω η κυβέρνηση δημιουργεί και μια νέα στρατιά εκπαιδευτικών, υποψηφίων για διαθεσιμότητες και απολύσεις. Αποκεφαλίζονται και εκκαθαρίζονται ολόκληρα εκπαιδευτικά αντικείμενα, τομείς και ειδικότητες, σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ. Χιλιάδες συνάδελφοι αναπληρωτές και αναπληρώτριες , που όλο το προηγούμενο διάστημα κάλυπταν κενά σε όλη την Ελλάδα, από την επόμενη χρονιά μπαίνουν στην ουρά της μακροχρόνιας ανεργίας. Δημιουργείται έτσι μια δεξαμενή πλεοναζόντων καθηγητών χωρίς ωράριο, που μονίμως περιπλανώνται σε 4 και 5 σχολεία. 

Απέναντι σε όλα αυτά καλούμε τους συναδέλφους σε μαζική συγκέντρωση και παράσταση διαμαρτυρίας στη Σύρο, την Τρίτη 23 Ιούνη, στη 13:00 το μεσημέρι στη ΔΔΕ Κυκλάδων.

Καλούμε επίσης το Δ.Σ της  ΟΛΜΕ να οργανώσει μαζικές και δυναμικές διαμαρτυρίες και να απαιτήσει από το υπουργείο να πάρει πίσω τις νέες αυτές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Να αποφασίσει νέες ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων 4 Ιούλη για να καθορίσει ο κλάδος τα αγωνιστικά βήματα και τις διεκδικήσεις του ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, για την κατάργηση και μη εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν. Κεραμέως, για να μην ξεκινήσει η εφαρμογή της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε:

*Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

*Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών του σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων και της αμάθειας. Όχι στην κατάργηση μαθημάτων και αντικειμένων. Αλλαγές μόνο στην κατεύθυνση του Δημόσιου, Δωρεάν σχολείου των όλων, των ίσων των διαφορετικών, όλων των μαθητών και με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων.

*Όχι στον εξοστρακισμό ειδικοτήτων. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

Πλήρη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εκπαιδευτικών.

*Όχι στην ακύρωση των μέχρι τώρα νόμιμων τοποθετήσεων σε οργανικά κενά συναδέλφων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, καμιά νέα συνεδρίαση των ΠΥΣΔΕ, μπλοκάρισμα κάθε απόπειρας αυτού του πραξικοπήματος επιβολής του νέου Ω.Π.

*Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου του 2013. Επαναφορά του ωραρίου των υπεύθυνων των σχολικών εργαστηρίων.

*Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Ανανέωση των συμβάσεων των αναπληρωτών από 1 Ιούλη για ένα έτος και συνεχώς μέχρι τη μονιμοποίηση.

*Μείωση των μαθητών στα τμήματα όλων των βαθμίδων τώρα. Με 15 μαθητές το ανώτερο.

*Όχι στις συμπτύξεις, συγχωνεύσεις και το κλείσιμο «ολιγομελών» τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

*Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος  Κεραμέως 4692/2020.»

Όχι άλλη ταλαιπωρία για τους αναπληρωτές συναδέλφους – Να γίνεται ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας

«Κάθε χρόνο εκατοντάδες συνάδελφοι αναπληρωτές, ειδικά αυτοί που καλούνται να υπηρετήσουν στις νησιωτικές περιοχές, αναγκάζονται εξ αρχής να ταλαιπωρούνται και να επιβαρύνονται οικονομικά, καθώς πρέπει να κάνουν ανάληψη υπηρεσίας με τη φυσική τους παρουσία στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης όπου πρόκειται να υπηρετήσουν, μέσα σε εξαιρετικά πιεστικά χρονικά διαστήματα. Χαρακτηριστική περίπτωση αυτή της Διεύθυνσης Κυκλάδων, όπου όλοι οι αναπληρωτές και οι αναπληρώτριες, όταν προσλαμβάνονται, υποχρεούνται να παρουσιαστούν στην έδρα της Διεύθυνσης, στην Ερμούπολη. Συγκεκριμένα εκατοντάδες αναπληρωτές αναγκάζονται να μεταβούν στη Σύρο και αφού αναλάβουν υπηρεσία είτε να παραμένουν στο νησί, πληρώνοντας για τη διαμονή τους έως ότου υπάρξει ακτοπλοϊκή γραμμή για τα νησιά όπου τελικά θα υπηρετήσουν, είτε να αναγκάζονται να επιστρέψουν στον Πειραιά για να επιβιβαστούν από εκεί σε κάποιο πλοίο της γραμμής προκειμένου να φτάσουν εγκαίρως στον τελικό προορισμό τους.

Μέσα λοιπόν σε ένα παρατεταμένο κλίμα απαξίωσης των συναδέλφων και της δημόσιας εκπαίδευσης, μέσα σε ένα κλίμα πολυετούς και παρατεταμένης αδιοριστίας και οικονομικής κρίσης , όλη αυτή η διαδικασία έρχεται να επιβαρύνει τους συναδέλφους με παραπάνω έξοδα και ταλαιπωρία και ακόμα περισσότερο αυτούς που αναγκάζονται να μετακινούνται με τις οικογένειες και τα παιδιά τους. Όλα αυτά συμβαίνουν παράλληλα σε ένα χρονικό διάστημα που οι συνάδελφοι προέρχονται από μια περίοδο ανεργίας και οικονομικής δυσπραγίας.

Ως Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων απαιτούμε για άλλη μια φορά:

*Να καθιερωθεί η ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας άμεσα και από την ερχόμενη σχολική χρονιά για όλους τους αναπληρωτές συναδέλφους των νησιωτικών περιοχών. Να γίνουν ηλεκτρονικοί φάκελοι των αρχείων των συναδέλφων για να μην χρειάζεται να τα προσκομίζουν κάθε χρόνο.

*Μόνιμους μαζικούς διορισμούς για να καλυφθούν 45000 κενά σε γενική και ειδική αγωγή

Επιδότηση στέγασης, σίτισης και μετακίνησης για όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν στις νησιωτικές περιοχές»