Κυκλάδες - Νότιο Αιγαίο

Επιστολή στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, καθώς και στους βουλευτές των Κυκλάδων απέστειλε ο Σύλλογος Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου με θέμα την «Ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά».

Μεταξύ άλλων ο Σύλλογος της Φολεγάνδρου στέκεται στην επιμήκυνση του χρόνου ταξιδιού από τον Πειραιά προς την Φολέγανδρο ως «άγονη γραμμή» που ξεπερνά τις 10 ώρες, καθώς το πλοίο… «γνωστής ακτοπλοϊκής εταιρίας» περιλαμβάνει 3 δρομολόγια την εβδομάδα προσεγγίζοντας την Σίφνο, την Μήλο, την Φολέγανδρο την Σίκινο, την Ίο και την Σαντορίνη, ενώ για λόγους συγκοινωνιακών αναγκών, στο δρομολόγιο του πλοίου προστίθενται η Κύθνος, η Σέριφος και η Κίμωλος!

Αναπόφευκτα, λοιπόν, και παρά το γεγονός πως η Φολέγανδρος απέχει μόλις 105 μίλια από τον Πειραιά, με την προσθήκη τόσων πολλών ενδιάμεσα προσεγγίσεων σε λιμένες ο χρόνος ταξιδιού επιμηκύνεται δυσανάλογα της απόσταση και του αντίτιμου του εισιτηρίου, αναφέρει ο Σύλλογος Τουριστικών και Εμπορικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, αξιότιμοι κύριοι, με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων σας, θα θέλαμε να σας ευχηθούμε καλή και παραγωγική θητεία, στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολίτικης.

Δια της παρούσης επιστολής, θέλουμε να θέσουμε υπόψη σας ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά την ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει την Φολέγανδρο με τον Πειραιά και την ταλαιπωρία που υφιστάμεθα κάθε φορά που πρέπει να ταξιδέψουμε από και προς τον Πειραιά, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.

Το ζήτημα στο οποίο θα σταθούμε είναι αυτό της διάρκειας του δρομολογίου από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, το οποίο εδώ και αρκετά χρόνια έχει διάρκεια που ξεπερνά τις 10 ώρες, την ίδια στιγμή που για παράδειγμα, η σύνδεση της Σαντορίνης η οποία βρίσκεται σε μεγαλύτερη απόσταση από τον Πειραιά, γίνεται σε περίπου 8 ώρες.

Το πρόβλημα του χρόνου διάρκειας του ταξιδιού άπτεται στο γεγονός πως η σύνδεση, ως «άγονη γραμμή», και βάσει της σχετικής σύμβασης που υπογράφεται με γνωστή ακτοπλοϊκή εταιρία, που εξυπηρετεί όλο το χρόνο το νησί, περιλαμβάνει 3 δρομολόγια την εβδομάδα προσεγγίζοντας την Σίφνο, την Μήλο, την Φολέγανδρο την Σίκινο, την Ίο και την Σαντορίνη. Επιπρόσθετα, και για λόγους συγκοινωνιακών αναγκών, στο δρομολόγιο του πλοίου προστίθενται η Κύθνος, η Σέριφος και η Κίμωλος. Αναπόφευκτα, λοιπόν, και παρά το γεγονός πως η Φολέγανδρος απέχει μόλις 105 μίλια από τον Πειραιά, με την προσθήκη τόσων πολλών ενδιάμεσα προσεγγίσεων σε λιμένες ο χρόνος ταξιδιού επιμηκύνεται δυσανάλογα της απόστασης.

Γίνεται λοιπόν προδήλως φανερό πως ενώ κατά τους θερινούς μήνες ο επιβάτης-τουρίστας ή/και ο μόνιμος κάτοικος του νησιού που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει το πολλαπλάσιας αξίας εισιτήριο των ταχύπλοων που συνδέουν τον Πειραιά με την Φολέγανδρο, αλλά και όσων χρειαστεί να ταξιδέψουν κατά τους χειμερινούς μήνες θα πρέπει να ζήσουν μια άλλη ''Οδύσσεια'', μιας και το νησί δεν διαθέτει άλλη πύλη εισόδου εκτός από το λιμάνι. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το ταξίδι να διαρκεί τόσες πολλές ώρες και το νησί μας να καθίσταται δυσπρόσιτο.

Κύριε Υπουργέ, μπορεί η Φολέγανδρος να είναι ένα λαμπερό διαμάντι για τον τουρισμό το καλοκαίρι, όμως το χειμώνα δυστυχώς η Πολιτεία φαίνεται να μας ξεχνάει. Έτσι εν έτει 2023 η ζωή των 600 περίπου κατοίκων του χειμώνα γίνεται πολύ δύσκολη και είναι έντονο το αίσθημα σε όλους εμάς πως φυλάμε κυριολεκτικά Θερμοπύλες. Επιπλέον, οι νησιώτες κάτοικοι που συμβάλλουν στην διατήρηση της μακραίωνης νησιωτικής παράδοσης της Ελλάδας στο Αιγαίο θα πρέπει να αγωνίζονται συνεχώς για μια ευκαιρία στην ίση μεταχείριση. Κατοικώντας λοιπόν στην ευαίσθητη αυτή γεωγραφικά περιοχή της Ελλάδας, για άλλη μια φορά είμαστε δυστυχώς αναγκασμένοι να απευθυνθούμε σε εσάς για να ζητήσουμε τα αυτονόητα.

Κύριε Υπουργέ, παρακαλούμε θερμά, στην προκήρυξη των άγονων γραμμών για την δρομολογιακή περίοδο 2023-2024 όπως εξετάσετε την περίπτωση, είτε να μας εντάξετε σε άλλο κορμό δρομολογιακής σύνδεσης, όπως ήταν αρκετά παλιότερα με δρομολόγιο μέσω των κεντρικών Κυκλάδων, είτε να παραμείνουμε στην παρούσα δρομολογιακή γραμμή των δυτικών Κυκλάδων με λιγότερες ωστόσο προσεγγίσεις του πλοίου σε κάθε δρομολόγιο.

Κύριε Υπουργέ, παρακαλούμε θερμά, όπως δώσετε την δέουσα σημασία στο πρόβλημα που θέτουμε με την παρούσα, προκείμενου να βελτιωθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση μας με τον Πειραιά και κατά συνέπεια να διευκολυνθεί με ουσιαστικό τρόπο η καθημερινότητα μας.»