"Μηλέικα Νέα"

Ρελάνς με την δυναμική της επιστροφή στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων αναμένεται να κάνει σύμφωνα με την ιστοσελίδα arxipelagos.gr η Aegean Speed Lines. Η ναυτιλιακή εταιρία που έγινε γνωστή και αγαπητή με την επί σειρά ετών εξυπηρέτηση της γραμμής Σερίφου – Σίφνου – Μήλου και που την καθιέρωσε τα προηγούμενα 17 χρόνια φέρεται να σχεδιάζει την επάνοδό της στην ελληνική ακτοπλοΐα με εντυπωσιακό συμβατικό πλοίο.

Να θυμίσουμε ότι η Aegean Speed Lines με επίσημη ανακοίνωση της στις 29 Απριλίου 2022 είχε αναστείλει τα δρομολόγια της στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων με την πώληση του μοναδικού ταχύπλοου σκάφους της «Speedrunner 3» στην Seajets, που το μετονόμασε σε «Superrunner Jet»

Έκτοτε, δούλεψε μεθοδικά και τελικά βρήκε το πλοίο που απ’ ότι φαίνεται θα την εκπροσωπήσει στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, η οποία μάλιστα το τελευταίο διάστημα αποτελεί το μήλον της έριδος μεταξύ διαφόρων εταιρειών της ακτοπλοΐας μας.

Έτσι λίγες μέρες μετά την επένδυση της Seajets με την αγορά του συμβατικού «Color Viking», έχουμε νέο ευχάριστο «χτύπημα» και ελπίζουμε όλα αυτά τα νέα να ωφελήσουν την ταλαιπωρημένη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, με αποκορύφωμα την τελευταία τριετία.

aegean speed lines rosella 2022a

Αυτό είναι το νέο πλοίο της Aegean Speed Lines

Όπως προαναφέραμε λοιπόν και πάντα σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας arxipelagos.gr, θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ότι η Aegean Speed Lines συμφώνησε και προχωράει στην αγορά του Cruise Ferry «Rosella» της φημισμένης «Viking Line» που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ευρώπη. Το εν λόγω πλοίο είναι αδελφό του «Rigel III» της Ventouris Ferries και σήμερα εξυπηρετεί τη γραμμή Kapellskär–Mariehamn.

Πρόκειται ομολογουμένως για ένα εντυπωσιακό πλοίο, το οποίο διαθέτει εξοπλισμό και κοινόχρηστους χώρους που σίγουρα δεν έχει ξαναδεί ποτέ η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. Επιπλέον, διαθέτει 4 μηχανές και τον απαραίτητο δρόμο των 20 κόμβων για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής, με τυχόν επέκτασή της.

Το «Rosella» ναυπηγήθηκε το 1980 από το Wärtsilä Turku για λογαριασμό της φινλανδικής SF Line Ab, στην οποία ανήκε και η Viking Line, και δρομολογήθηκε στη γραμμή  Naantali–Mariehamn–Kapellskär ως το 1981. Έπειτα δραστηριοποιήθηκε διαδοχικά στις γραμμές: Turku–Mariehamn–Stockholm (1981–1988), Naantali–Mariehamn–Kapellskär (1988–1993), Turku–Mariehamn–Stockholm (1994–1997), Stockholm–Mariehamn cruises (1997–2003), Helsinki–Tallinn (2003–2008) και Kapellskär–Mariehamn (2008).

aegean speed lines rosella 2022b

Έχει χωρητικότητα 16.850gt (2.300 dwt), μήκος 136,1 μέτρα, πλάτος 24,24 μέτρα και βύθισμα 5,40 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.530 επιβάτες (422 κρεβάτια) και 340 Ι.Χ. ή 145 Ι.Χ. και 47 φορτηγά (720 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 4 κύριες μηχανές Wartsila AB, Pielstick (12PC2-2V-400) συνολικής ιπποδύναμης 24000 BHP και μπορεί να αναπτύξει άνετα υπηρεσιακή ταχύτητα 20,2 κόμβων και 21,5 κόμβων max. Επιπλέον, εξοπλίζεται με 2 bow thruster, δύο ράμπες φόρτωσης πρύμα (συν visor στην πλώρη), διπλά τιμόνια, προπέλες μεταβλητού βήματος, είναι Ice Class IA και διαθέτει 93 μονόκλινες καμπίνες πληρώματος!

Το «Rosella» επίσης διαθέτει άνετα καταστρώματα περιπάτου, αρκετά πολυτελή σαλόνια, Café, Sea Shop, παιδότοπο, Smoking Room, Pub/Café, Fun Club, Casino και Conference Rooms. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ναυτικό βαπόρι που αναμφίβολα θα κερδίσει του νησιώτες της γραμμής και θα τοποθετήσει ξανά την Aegean Speed Lines στη θέση που της αξίζει, του κυρίαρχου της γραμμής.

aegean speed lines rosella 2022c

Η επίσημη ανακοίνωση του Ομίλου Ευγενίδη

Ο Όμιλος Ευγενίδη ανταποκρινόμενος στην δέσμευση που είχε αναλάβει τον περασμένο Απρίλιο μετά την πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόου σκάφους «SPEEDRUNNER III» και αφού ερεύνησε τις ανάγκες της Ελληνικής ακτοπλοΐας, με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνει την απόκτηση του συμβατικού επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Rosella» που ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Wartsila Turku της Φινλανδίας.

Το νέο απόκτημα του Ομίλου Ευγενίδη είναι ολικής χωρητικότητας 16.850 τόνων, έχει μήκος 136,11 μέτρα, και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 21,2 ναυτικών μιλίων την ώρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει 1.700 επιβάτες και 345 ΙΧ ή 55 12μετρα φορτηγά οχήματα.

Σύμφωνα με το νηογνώμονα του ο οποίος είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο, το πλοίο ανήκει στην Α’ κατηγορία σε όλες τις παραμέτρους λειτουργίας του, τηρεί τα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας, διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας και άνετους κοινόχρηστους χώρους σε εσωτερικά και εξωτερικά καταστρώματα με μπαρς, καταστήματα, παιδότοπο κλπ.

Το πλοίο «Rosella» θα υποστεί μικρές μετατροπές αμέσως μετά την άφιξη του στην Ελλάδακαι θα δρομολογηθεί από την αρχή του καλοκαιριού του 2023 στις Κυκλάδες.

Γλυφάδα 9 Δεκεμβρίου 2022

EUGENIDES GROUP