"Μηλέικα Νέα"

Ένα νέο ταχύπλοο έρχεται στη ζωή των κατοίκων στις Δυτικές Κυκλάδες και μάλιστα με σύνδεση από το Λαύριο σε καθημερινή βάση. Το πλοίο πραγματοποίησε την Τρίτη 2 Ιουλίου 2024 το ταξίδι πιστοποίησης του.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία Magic Sea Ferries δρομολογεί το σύγχρονο πλοίο της «Cat I» , μεταφοράς επιβατών και οχημάτων από την Πέμπτη 4 Ιουλίου στη γραμμή Λαύριο – Κύθνο – Σέριφο – Σίφνο και Μήλο καθημερινά, ενώ στο πρόγραμμα είναι και η προσέγγιση στην Κέα σε τακτά (τρεις φορές την εβδομάδα) χρονικά διαστήματα.

Το δρομολόγιο του πλοίου θα είναι το εξής:

Αναχώρηση από Λαύριο στις 10:10 το πρωί, για Κέα (10:50-10:55), Κύθνο (11:50-12:00), Σέριφο (13:00-13:10), Σίφνο (13:35-13:45), Μήλο (14:45-15:05), Σίφνο (16:00-16:10), Σέριφο (16:35-16:45), Κέα (18:35-18:45), Λαύριο 19:25.

Το ταχύπλοο θα εκτελεί καθημερινά δρομολόγια από Λαύριο προς Μήλο και αντίστροφα μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

myrina express milos 2024 min

Από το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» στο «CAT Ι»

Αναμένοντας την δρομολόγηση του «CAT Ι» από το λιμάνι του Λαυρίου για Κέα-Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Μήλο ας θυμηθούμε ένα πλοίο που στο παρελθόν έχει κάνει ξανά αυτό το δρομολόγιο για μικρό χρονικό διάστημα.

Το πλοίο ήταν το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» της GOUTOS LINES, το οποίο είχε συνδέσει τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων με το Λαύριο το 2006 (με επιφύλαξη) όταν, προσωρινά, είχε δημιουργηθεί ένα πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας.

Τον Μάϊο του 2006 έκανε για 20 ημέρες ένα σύντομο πέρασμα από τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων, από Λαύριο για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο.

Στη φωτογραφία βλέπουμε το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» στις 30 Ιουλίου 2007 να αναχωρεί από το λιμάνι της Κύθνου.

Συναντιέται με το “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ” από το οποίο τραβήχτηκε η φωτογραφία.

Το πλοίο έγραψε μεγάλη ιστορία στην ακτοπλοΐα μας με τα σινιάλα του Γιώργη του Γούτου.

Ξεκίνησε τα δρομολόγιά του στη γραμμή Λαύριο-Κέα το 1992.

Αρχικά το πλοίο προοριζόταν για τη γραμμή της Λήμνου (από Ραφήνα), όπου εκείνη την εποχή μοιράζονταν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής το “Κύθνος” του Γούτου και το «Ελλάς Εξπρές» του Νομικού.

Ο Γιώργης ο Γούτος θέλοντας να τιμήσει το νησί της Λήμνου έδωσε στο καράβι το όνομα της πρωτεύουσας του νησιού. Είχε τη φιλοδοξία να δρομολογήσει το πλοίο σε γραμμή του Βορείου Αιγαίου.

Όμως, άλλαι αι βουλαί του ΓΕΑΣ και των γνωστών αρμόδιων φορέων.

Η διατήρηση των λεπτών ισορροπιών ήταν πάντα προτεραιότητα για τους αρμόδιους φορείς που απόφευγαν να τα βάλουν με τους κατά καιρούς ισχυρούς στον ακτοπλοϊκό χάρτη.

Το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» έκανε ένα τιμητικό πέρασμα από το συνονόματό του λιμάνι, αλλά δεν δρομολογήθηκε στην γραμμή για την οποία προοριζόταν.

Το πλοίο, τελικά, δέθηκε με την Κέα και συνέβαλλε σημαντικά στην άνοδο της κίνησης της γραμμής. Να θυμηθούμε ότι το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» αντικατέστησε τότε το «ΙΟΥΛΙΣ ΚΕΑΣ ΙΙ», το αλλοτινό «ROYAL DAFFODIL» που κάποτε ταξίδευε στον ποταμό Μershey του Λίβερπουλ.

Το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ», κατά καιρούς, ερχόταν και στη Ραφήνα σε αντικατάσταση του «ΜΑΡΜΑΡΙ Ι» και του «ΚΑΡΥΣΤΟΣ».

Το 2008 το πλοίο πουλήθηκε στην μακρινή Χιλή.

Και λίγα χρόνια αργότερα το πλοίο δρομολογήθηκε σε γραμμή της Δυτικής Αφρικής.

Το «ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ» είναι ένα ακόμα αγαπημένο πλοίο που θα το θυμόμαστε για πάντα με νοσταλγία

Πηγή: https://kaipoutheos.gr